حسام الدین سراج: موسیقی درک پیام های معنوی را آسان می کند

درک پیام های معنوی از طرف منبع لایتناهی، از طریق موسیقی اصیل و با هویت، آسانتر و ملموس تر است.

حسام الین سراج ، خواننده ، در گفت وگو با خبرنگار موسیقی"مهر"، با اعلام این مطلب گفت : درک و لمس پیام های معنوی و معرفتی از طریق موسیقی اصیل و با هویت که ریشه در فرهنگ و اعتقادات ملی  دارد، راحت تر و آسان تر است.

سراج افزود: به طور یقین  هنر موسیقی با توجه به قدرت ماورایی که در بطن خود دارد ، می تواند  مخاطبان را به رابطه ای مستقیم با منبع این قدت رهنمون کند.

این خواننده موسیقی ایرانی ، فضای بازار موسیقی امروز را آشفته دانست و تصریح کرد: ماه رمضان، ماه ضیافت الهی است و به طور طبعیعی خداوند دوست دارد تمام عوامل شور بخشی و نشاط میهمان خود و از جمله موسیقی در این جشن فراهم باشد، اما کشور ما در مقایسه با کشورهای عربی، درصد ناچیزی  را به برنامه های موسیقی اختصاص می دهد.

خواننده آلبوم " آیینه وآب "،" شمس الضحی " خاطر نشان کرد: البته در شرایط آشفته بازار هنر موسیقی ، اگر قرار است همان موسیقی های سطح پایین ارایه شود، باید محدودیت های موسیقی در این ماه را به فال نیک گرفت؛ چرا به گفته حافظ :جای آنست که خون موج زند در دل لعل / زین تغابن که خزف می شکند بازارش.

حساالدین سراج در پایان گفت : بهتراست اگر موسیقی وبرنامه قرار است در این ماه مبارک اجرا شود موسیقی ایرانی که ریشه در مبانی معرفتی دارد ،باشد نه موسیقی سطح پایین و بی هویت .به تعبیر لسان الغیب بلبل از فیض گل آموخت سخن/ورنه، نبود این همه قول وغزل تعبیه در منقارش. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد