«به نام پدر» نقض ادعاهایم است

دعاهای کارگردان را آمین بگویید

حاتمی کیا: «به نام پدر» نقض ادعاهایم است

خبرگزاری فارس: ابراهیم حاتمی‌کیا در یادادشتی «به نام پدر» را نقض ادعاهایش در خصوص نساختن فیلم های جنگی دانسته و از دلایل خود برای برای بازگشت دوباره به سینمای جنگ گفته است.

به گزارش خبرنگار فارس، ابراهیم حاتمی کیا در این یادداشت که متن کامل آن در سایت فیلم "به نام پدر" آمده، عنوان کرده است:" به نام پدر" قصد دارد در ردیف چهاردهم دوران فیلمسازیم بایستد. می‌گویم قصد دارد چرا که هنوز قد و قامت کامل آن برایم تجلی عینی پیدا نکرده است.
وی در ادامه با خاطر نشان کرده است: بعد از نامرادی‌های فیلم "موج مرده" گفته بودم دیگر از دنیای نسل جنگ فیلمی نخواهم ساخت؛ ولی "به نام پدر" نقض این ادعاست.
قطعا شما نیز همچون خودم دلیل می‌خواهید. صادقانه می‌گویم که هیچ جوابی جز انتظار پاسخ آن از درون فیلم "به نام پدر" ندارم، صبر کنیم تا "به نام پدر" آماده شود. خدا کند جواب خردمندانه‌ای داشته باشد.
حاتمی کیا سپس از "به نام پدر" به عنوان ناجی خود پس از اتفاقات فیلم "به رنگ ارغوان " یاد کرده و آورده است: اما اجازه دهید یادی کنم از ناجی خودم در بدترین شرایط عمر کاریم. درست در اوج فشار، عصبیت، ناامیدی، خشم، بغض و بی راهی که خدا برای هیچ اهل ذوقی نصیب نکند "به نام پدر" مثل فانوس دریایی مرا از دریای پر تلاطم "به رنگ ارغوان" خارج کرد.
اگر نبود "به نام پدر" من با آن حال شکسته‌ام به کدامین چاه پناه می‌بردم و چه تناقضی است در این عالم هنر که تو از وضعیت پیش آمده برای یکی به دیگری پناه می‌بری و هیچ نوش دارویی به این اندازه توان شفا بخشی نداشت.
این کارگردان یادداشت خود را با دعایی برای فیلم آخرش به پایان برده است. وی آرزوهای خود را چنین عنوان کرده است: اجازه دهید آرزوهایم را برای" به نام پدر" در قالب دعا بگویم و شما آمین بگویید.
خدایا "به نام پدر" را تماشایی کن، خدایا ما را شرمنده تماشاگران "به نام پدر" مکن. خدایا "به نام پدر" را در تماشاخانه‌های کهنه و زوار دررفته وطنی، باز هم قابل رؤیت کن.خدایا "به نام پدر" را درسبد اقتصادی خانواده ایرانی جای بده.
خدایا "به نام پدر" را امانتدار خوبی برای جلوه هنرنمایی هنرمندان همراهش بفرما.خدایا "به نام پدر " را برای جوانان نوجویمان قابل بفرما.
تدوین فیلم سینمایی"به نام پدر" آخرین ساخته حاتمی کیا در دفتر سینمایی"حک فیلم" توسط سهراب خسروی به پایان رسید و فیلم وارد مرحله صداگذاری وساخت موسیقی شد. محسن روشن صداگذاری و محمدرضا علیقلی ساخت موسیقی این فیلم را بر عهده دارند.
برای فیلم «به نام پدر» تیتراژ خاصی طراحی شده که سهراب خسروی بر اساس ایده‌هایی از ابراهیم‌حاتمی‌کیا در حال اجراء است.
عوامل دست اندکار این فیلم عبارتنداز:مدیرفیلمبرداری: حسن کریمی،طراح صحنه و لباس: فرهاد ویلکیجی،صدابردار: مهران ملکوتى
صداگذارى و میکس: محسن روشن، طراح چهره پردازی: مهرداد میرکیانی، مدیرتولید: جواد نوروزبیگى، تدوین: سهراب خسروى،موسیقی : محمد رضا علیقلى،برنامه ریز: منیر قیدی و حمید رضا چارکچیان،انتخاب و بازیگردان: آزیتا حاجیان،منشی صحنه: منیر قیدی، عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: گلاره کیازند، جلوه‌های ویژه: جواد شریفی راد، دستیاران کارگردان: حمید رضا چارکچیان ، غلامعباس امینی و پیام پارسا، مجری طرح: محمدپیرهادی، سرمایه گذار: شرکت پارس قائم و تهیه کننده: ابراهیم حاتمی کیا
فیلم «به نام پدر» برای حضور در بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد